Společnost LG Ad Solutions zveřejnila nový průzkum, podle kterého by si spotřebitelé přáli mít možnost nakupovat přímo ze svého televizoru. Nejnovější průzkum "The Shoppable TV Report: 2024 and Beyond" zjistil, že 53 % uživatelů CTV si přeje, aby všechny televizní reklamy obsahovaly rychlou možnost nákupu produktu, a 63 % uživatelů si přeje, aby se jim inventář obchodu/značky zobrazoval přímo z jejich televizoru.
"Většina uživatelů CTV si přeje televizní zážitek, který jim umožní snadno zakoupit produkty, které jsou jim inzerovány," řekl Tony Marlow, CMO společnosti LG Ad Solutions. "Budoucnost televize se rýsuje jako prostor plný personalizovaných, interaktivních zážitků. Vstupujeme do éry, kdy televize není jen zařízením pro pasivní sledování, ale také dynamickou platformou pro zapojení, interakci a nakupování."
V rámci studie bylo dotazováno více než 1 200 amerických spotřebitelů, aby se zjistilo, jak vnímají televizní reklamu s možností nakupování a jaké je jejich následné nákupní chování.
Mezi uživateli CTV je 81 % ovlivněno televizními reklamami při rozhodování o nákupu a 63 % často objevuje nové značky a produkty prostřednictvím televizních reklam. Kromě ovlivňování nákupu a impulsu k objevování produktů 47 % z nich v posledních třech měsících uskutečnilo nákup po zhlédnutí televizní reklamy. Z těchto spotřebitelů většina (56 %) dokončila nákup pomocí mobilního telefonu, následoval notebook/desktop (45 %), nákup v obchodě (31 %), na tabletu (31 %) a v televizi (29 %), uvedli výzkumníci.
"Zjištění studie, že relevance je pro spotřebitele převažujícím impulsem pro vyhledávání produktů nebo jejich nákup po zhlédnutí televizní reklamy, zdůrazňuje potřebu inzerentů přesně cílit na publikum," pokračoval Marlow. "Marketéři musí využít dostupná data o publiku, aby mohli vytvářet personalizované a interaktivní nákupně-reklamní zážitky v prostředí CTV, které povedou k lepšímu zapojení i výsledkům jak pro inzerenty, tak pro spotřebitele."
Průzkum dále zjistil, že spotřebitelé mají v oblibě QR kódy
7 z 10 divákům se líbí kreativy televizní reklamy, které obsahují QR kód, přičemž 62 % z nich je ochotno v příštích 12 měsících naskenovat QR kód v televizní reklamě a 38 % z nich pravděpodobně provede nákup po naskenování QR kódu v televizní reklamě. Kromě toho 49 % respondentů uvedlo, že naskenují QR kód v televizní reklamě, aby využili slevu.
QR kódy je však třeba zefektivnit pomocí personalizace: Hlavním důvodem, proč spotřebitelé neskenují QR kódy v televizní reklamě, je nezájem o produkt nebo značku (70 %). Kromě toho respondenti jako důvod, proč neskenovali QR kód, uvádějí, že se reklama nezobrazovala dostatečně dlouho (21 %), jejich telefon/tablet byl mimo dosah (13 %), nevědí, jak QR kód naskenovat (10 %), a nebyl tam žádný slevový kód (8 %).
Shoppable TV zasahuje spotřebitele v celém nákupním trychtýři: největší potenciál zapojení/ získání pozornosti reklamy vykázaly kategorie Oblečení/Oděvy a Elektronika, zatímco kategorie Potraviny/CPG, Restaurace a TV/Film představují největší příležitosti pro nákupní záměr s využitím QR kódů v kreativě.
Zdroj: tvtechnology.com