Zdroj: GettyImages.com
AKTUALITY VÝZKUM ZAHRANIČNÍ

STUDIE USA: VĚTŠINA SPOTŘEBITELŮ RADĚJI SLEDUJE TELEVIZI S REKLAMAMI, POKUD JE TO LEVNĚJŠÍ

2. 2. 20252. 2. 2025
Hub Research zjistil, že dvě třetiny diváků považují reklamy během živých přenosů za snesitelnější než reklamy během obsahu na vyžádání.

Prime Video a Netflix se svým nedávným rozšířením reklamy možná něco dokázaly. Dvě třetiny televizních spotřebitelů totiž nyní tvrdí, že raději sledují levnější variantu podporovanou reklamou než dražší nabídku bez reklam, jak vyplývá z nové studie společnosti Hub Research "TV Advertising: Fact vs. Fiction".

Tato zjištění vyplynula z rozhovorů s 3 000 respondenty ve Spojených státech, kteří byli ve věku 14 až 74 let a uvedli, že sledují televizi alespoň jednu hodinu týdně. Na první pohled se tato statistika nezdá příliš překvapivá. Kdo by nechtěl ušetřit pár dolarů měsíčně? Znamená to však, že mnozí diváci jsou k reklamám tolerantnější.

Když společnost Hub Research položila stejnou otázku v červnu 2021, 58 % respondentů uvedlo, že by si vybrali levnější tarif s podporou reklam. V prosinci 2024 toto číslo vyskočilo na 66 %.

Navíc 66 % respondentů označilo reklamy během živě vysílaných událostí za "snesitelnější" než reklamy, které se objevují během obsahu na vyžádání. To je obzvláště pozoruhodné, protože podle studie tvoří živě vysílané události zhruba třetinu celkového času sledování. Více než polovina účastníků s tímto tvrzením dokonce souhlasila: "Přestávky na reklamy během živého vysílání mi dávají možnost odpočinout si."

Přijetí živě vysílaných reklam bylo ještě větší u mladších diváků. Z diváků ve věku 16-34 let 69 % uvedlo, že reklamy během živého televizního vysílání jsou "snesitelnější" než reklamy umístěné v obsahu na vyžádání. Pokud jde o diváky ve věku 35-54 let, s tímto tvrzením souhlasilo 66 % respondentů, zatímco ve věkové skupině 55-74 let to bylo 61 %.
"Za poslední tři roky je zřejmé, že většina diváků dává přednost sledování reklam, pokud mohou ušetřit za televizní předplatné. V poslední době vidíme, že i ti nejtolerantnější spotřebitelé se rozhodují, že se jim vyplatí vyměnit sledování reklam za nižší náklady,"

Mark Loughney, hlavní konzultant společnosti Hub Research, v pondělním prohlášení. "Pro streamovací služby a jejich inzerenty je zde spousta dobrých zpráv. Většina spotřebitelů považuje množství reklamy za přiměřené, zejména při živém sledování. S tím, jak budou provozovatelé streamovacích služeb přidávat více živého obsahu, zejména sportovního, budou mít inzerenti větší možnosti oslovit více diváků, kteří jejich sdělení věnují plnou pozornost."

Tato zpráva přichází v době, kdy se ve světě streamingu stále více prosazují možnosti podporované reklamou. Po letech odsuzování reklam spustil Netflix v roce 2022 svou možnost podporovanou reklamou, předplatitelskou úroveň, která od listopadu 2024 představuje 70 milionů uživatelů měsíčně po celém světě. A v loňském roce překvapila společnost Amazon svět streamování tím, že přidala reklamy do všech programů služby Prime Video. Další významní provozovatelé streamovacích služeb, jako jsou Max, Paramount , Peacock a Hulu, také již dlouho mají reklamní tier.

Zdroj: thewrap.com

Načítání dalších...