Údaje, které pocházejí z nejnovější studie společnosti Kantar Entertainment on Demand, analyzují britský trh s videem na vyžádání ve 4. čtvrtletí. Studie rovněž zjistila, že reklamní vrstvy se podílely na dvou třetinách nových předplatitelů Netflixu.
Proč je VoD s podporou reklamy důležité
Růst streamovacích služeb podporovaných reklamou je částečně také příběhem o ekonomice. Když byly služby ještě poměrně nové, lidé si mohli zaplatit jednu nebo dvě streamovací služby, které opravdu chtěli. Dnes však existuje právě tolik předplatných, kolik lidé mohou a chtějí zaplatit, proto je levnější reklamní úroveň stále atraktivnější.
Je to výhra i pro streamovací služby, protože to pomáhá zaplatit další obsah, jehož pořízení je dražší, například živé sportovní přenosy. Společnost Prime Video na to vsadila hodně - získala práva na některé fotbalové zápasy Premier League a Ligy mistrů - a zdá se, že se jí to vyplácí, protože počet zrušení služby se výrazně snížil (v 1. čtvrtletí 2025 jen 4,2 %, což je méně než loni). Specializované sportovní publikum je také velmi atraktivní pro inzerenty, kteří se v éře velké fragmentace médií musí mnohem více snažit, aby oslovili dostatečné množství lidí.
Data o streamování ve Velké Británii ve 4. čtvrtletí
- Největší podíl nových platících předplatitelů ve 4. čtvrtletí měla služba Prime Video, která předstihla místo obsazené Apple TV , jež se umístila na druhém místě; na třetím místě skončila společnost Disney.
- Prime Video dosáhlo nejvyššího tržního podílu 21,1 %, což je výrazný nárůst oproti 15,4% tržnímu podílu, který mělo ve 4. čtvrtletí 2023.
- možnost podporovanou reklamou si zvolilo 69 % nových předplatitelů služby Netflix (11,5 % ve 4. čtvrtletí 2024, oproti 10,1 % před rokem).
- 61 % předplatitelů služby Netflix, kteří platí i za jiné služby, uvedlo, že je to nejdůležitější VoD služba v jejich domácnosti.
- 19.alespoň jednu placenou službu streamování videa mělo 6 milionů britských domácností.
"Chování britských diváků vykazuje znatelné posuny, přičemž zvýšená míra retence naznačuje, že tlak krize životních nákladů začíná polevovat a věrnost značce se vrací. Větší alokace rozpočtů domácností na zábavu by zároveň mohla naznačovat, že streamovací služby úspěšně zlepšují své služby a nacházejí správnou rovnováhu mezi kvalitním obsahem, rozmanitými programy a cenami."
dodal Dominic Sunnebo, Global Insight Director, Kantar.
Zdroj: warc.com