Source: GettyImages.com
AKTUALITY VÝZKUM ZAHRANIČNÍ

STUDIE UK: STREAMOVACÍ SLUŽBY PODPOROVANÉ REKLAMOU JSOU VE VELKÉ BRITÁNII POPULÁRNĚJŠÍ NEŽ KDYKOLI PŘEDTÍM

30. 1. 202530. 1. 2025
Podle údajů společnosti Kantar si ve Spojeném království vybírá streamovací služby podporované reklamou podstatně více lidí než před rokem - jejich podíl se zvýšil z 10 % na současných 31 %.

Údaje, které pocházejí z nejnovější studie společnosti Kantar Entertainment on Demand, analyzují britský trh s videem na vyžádání ve 4. čtvrtletí. Studie rovněž zjistila, že reklamní vrstvy se podílely na dvou třetinách nových předplatitelů Netflixu.

Proč je VoD s podporou reklamy důležité


Růst streamovacích služeb podporovaných reklamou je částečně také příběhem o ekonomice. Když byly služby ještě poměrně nové, lidé si mohli zaplatit jednu nebo dvě streamovací služby, které opravdu chtěli. Dnes však existuje právě tolik předplatných, kolik lidé mohou a chtějí zaplatit, proto je levnější reklamní úroveň stále atraktivnější.

Je to výhra i pro streamovací služby, protože to pomáhá zaplatit další obsah, jehož pořízení je dražší, například živé sportovní přenosy. Společnost Prime Video na to vsadila hodně - získala práva na některé fotbalové zápasy Premier League a Ligy mistrů - a zdá se, že se jí to vyplácí, protože počet zrušení služby se výrazně snížil (v 1. čtvrtletí 2025 jen 4,2 %, což je méně než loni). Specializované sportovní publikum je také velmi atraktivní pro inzerenty, kteří se v éře velké fragmentace médií musí mnohem více snažit, aby oslovili dostatečné množství lidí.

Data o streamování ve Velké Británii ve 4. čtvrtletí



  • Největší podíl nových platících předplatitelů ve 4. čtvrtletí měla služba Prime Video, která předstihla místo obsazené Apple TV , jež se umístila na druhém místě; na třetím místě skončila společnost Disney.

  • Prime Video dosáhlo nejvyššího tržního podílu 21,1 %, což je výrazný nárůst oproti 15,4% tržnímu podílu, který mělo ve 4. čtvrtletí 2023.

  • možnost podporovanou reklamou si zvolilo 69 % nových předplatitelů služby Netflix (11,5 % ve 4. čtvrtletí 2024, oproti 10,1 % před rokem).

  • 61 % předplatitelů služby Netflix, kteří platí i za jiné služby, uvedlo, že je to nejdůležitější VoD služba v jejich domácnosti.

  • 19.alespoň jednu placenou službu streamování videa mělo 6 milionů britských domácností.


"Chování britských diváků vykazuje znatelné posuny, přičemž zvýšená míra retence naznačuje, že tlak krize životních nákladů začíná polevovat a věrnost značce se vrací. Větší alokace rozpočtů domácností na zábavu by zároveň mohla naznačovat, že streamovací služby úspěšně zlepšují své služby a nacházejí správnou rovnováhu mezi kvalitním obsahem, rozmanitými programy a cenami."

dodal Dominic Sunnebo, Global Insight Director, Kantar.

Zdroj: warc.com

Načítání dalších...