Zdroj: GettyImages.com
AKTUALITY VÝZKUM ZAHRANIČNÍ

STUDIE UK: TELEVIZNÍ REKLAMA PODPORUJE NÁRUST VÝKONU ONLINE KAMPANÍ

20. 3. 202520. 3. 2025
Podle nové studie společnosti GroupM investice do televizní reklamy zvyšují výdaje na výkonnostní média.

Analýza 14 značek s celkovými výdaji ve výši 283 milionů liber odhalila průměrný nárůst sledované výkonnosti placených sociálních médií o 15,4 %, pokud inzerenti současně provozovali "významnou část" televizní reklamy. Studie rovněž zjistila dvouciferný nárůst u značkových PPC (12,2 %) a obecných PPC (13,1 %), pokud byly doprovázeny televizí.

Proč má televize význam pro výkonnost


Jak uvádí nedávná zpráva společnosti WARC The Multiplier Effect, oddělení značkové a výkonnostní reklamy vedlo k oddělenému myšlení, krátkodobosti a klesajícím výnosům. Marketéři rychle vytočili výkonnostní marketing na úkor aktivit zaměřených na budování značky a naopak. Rostoucí množství důkazů však naznačuje, že tyto páky je nejlepší používat koordinovaně.

TV x výkonnostní kanály


Rich Kirk a George Gloyn ze společnosti EssenceMediacom při svém vystoupení na akci Trendy v televizi 2025 pořádané společností Thinkbox v Londýně odhalili, že kanály s nižší odezvou v průměru zaznamenávají 13,7% zlepšení výkonu, pokud se k nim přidá televizní reklama.



Analýza 30 kombinací značky a kanálu napříč kategoriemi ukázala, že v "naprosté většině" případů došlo ke zvýšení sledovaného výkonu, když se letmo spojil s televizí. Samostatně, v návaznosti na nedávnou studii Profit Ability 2, Kirk a Gloyn také odhalili čerstvý výzkum dopadu vyřazení TV z mediálních plánů.

Úplné vyřazení TV z mixu v rámci snižování rozpočtu vede k průměrnému "snížení zisku" o 24 % během tří měsíců a k 60% poklesu během dvou let.

Kirk a Gloyn proto tvrdí, že britské podniky mohou v důsledku "neoptimálního" rozdělení rozpočtu přijít až o 28 miliard liber zisku.
"Odstraněním televize dojde k poklesu těch kanálů, na jejichž výkonnosti jste závislí."

dodává George Gloyn, EssenceMediacom

Zdroj: warc.com

Načítání dalších...