Zdroj: GettyImages.com
AKTUALITY VÝZKUM ZAHRANIČNÍ

STUDIE USA: 46 % INTERNETOVÝCH DOMÁCNOSTÍ SE ROZHODLO PŘESTŘIHNOUT KABEL; 12 % KABEL NEPOUŽÍVÁ

8. 2. 20258. 2. 2025
Podle nejnovějšího výzkumu společnosti Parks Associates, který vychází z přehledu Video Services Consumer Insights Dashboard, 56 milionů (46 %) amerických internetových domácností přestalo využívat kabelové služby (Cord Cutters), což dokládá dominanci streamovacích video služeb. Kromě toho 12 % amerických internetových domácností tvoří tzv. Cord Nevers, tj. ti, kteří si nikdy nepředplatili žádný druh v USA tradiční placené televize.

Výzkumná služba Dashboard sleduje trendy a posuny na trhu video služeb, včetně domácností, které se od kabelových služeb odpojují ve prospěch bezplatného vysílání nebo online video služeb.

Poskytovatelé služeb se přizpůsobují tím, že nabízejí konkurenceschopné ceny, možnosti různých balíčků a hybridní strategie monetizace. Vzestup služeb videa na vyžádání (AVOD) a bezplatného streamování televize s podporou reklam (FAST) ukazuje poptávku po levnějších alternativách a platformy založené na předplatném nadále experimentují s různě odstupňovanými cenami a exkluzivitou obsahu, aby si udržely zákazníky.

"Uživatelé bez kabelů představují pro poskytovatele streamingu jedinečnou příležitost," řekla Jennifer Kentová, viceprezidentka pro výzkum společnosti Parks Associates. "Tento segment trhu z definice neplatil za tradiční placenou televizi, ale streamovací služby našly způsob, jak zpeněžit segment, který dříve předplacené video neocenil nebo vyrostl na trhu, kde se streamování využívá především, a má jiné představy o tom, co by předplacené video mělo být."

U předních streamovacích služeb dává mnoho spotřebitelů přednost základní úrovni s reklamami před dražší prémiovou úrovní bez reklam. Z výzkumu společnosti Parks Associates vyplývá, že ve 3. čtvrtletí 2024 bude tvořit 59 % předplatného předních osmi služeb SVOD předplatné základní úrovně s reklamami:

  • MAX (dříve HBO)

  • Netflix

  • Disney

  • Discovery

  • Paramount

  • Prime Video

  • Hulu

  • Peacock


Aby bylo dosaženo ziskovosti a rovnováhy pro spotřebitele, mnoho nejpopulárnějších služeb nyní funguje v rámci hybridního modelu a nabízí divákům jak tarify bez reklam, tak tarify podporované reklamou. Tarify založené na reklamě jsou levnější pro spotřebitele a ziskovější pro podniky, takže jsou výhodné pro obě strany.

"Spotřebitelé jsou opotřebováni neustálým zvyšováním výdajů za streamování, zatímco roky vysoké inflace nutí spotřebitele, aby se odpovídajícím způsobem uskromnili," řekl Kent. "To jen zintenzivňuje konkurenci mezi dodavateli streamingu a podpoří další růst úrovní předplatného s reklamami a bezplatných služeb založených na reklamách."

Zdroj: broadbandtvnews.com

Načítání dalších...