Zdroj: Freepik.com
AKTUALITY NÁZOR VÝZKUM ZAHRANIČNÍ

THINKBOX: NA ZASTOUPENÍ ZÁLEŽÍ: POUČENÍ Z INKLUZIVNÍCH TELEVIZNÍCH REKLAM

4. 2. 20254. 2. 2025

Televize je mocnou silou společenského dobra a inkluzivní televizní reklama má obrovskou moc utvářet kulturní krajinu, inspirovat a pomáhat vytvářet rovnost. Pozitivní a autentické zobrazení různých komunit v reklamě může pomáhat odstranit stereotypy a předsudky tím, že podpoří známost a přijetí odlišností.

A roste počet prací, které dokazují, že inkluzivní reklama nabízí značkám příležitost odblokovat nové, pozitivní obchodní efekty; že je to nejen správná věc pro společnost, ale také dobrá pro podnikání.

Ale v době kulturních válek a zvýšeného strachu z odporu veřejnosti se značky více než kdy jindy obávají podstoupit jakékoli domnělé riziko ve své kreativní práci. Proto je důležité vyzdvihnout a oslavit ty značky, které to dělají dobře, a inspirovat inzerenty a jejich agenturní partnery, aby se snažili o časté, ústřední a autentické zastoupení nedostatečně zastoupených skupin ve svých kampaních.

Požádali jsme několik kreativních lídrů - všichni jsou zapálení pro spravedlnost, rozmanitost a inkluzi v oboru a vyjadřují se k nim - aby nám poskytli své nejlepší inkluzivní televizní reklamy za poslední rok.

Laura Jordan Bambachová, zakladatelka a provozní ředitelka společnosti Unchartered



Video: E45: To jsem já. Tohle je můj prostor - T&Pm

tohle je asi moje nejoblíbenější queer reklama za posledních 5 let. Když jsem ji viděl poprvé, naprosto mě nadchla a vyhledal jsem si ji, abych se na ni podíval znovu. Perfektně odpozorované, emotivně dojemné a s univerzálností, která vychází jen ze skutečné konkrétnosti prožitku, si nemůžete pomoct a vžijete se do úžasného queer obsazení na plátně.

Mezi vším tím hlukem a vitriolem, který se kolem trans identity rozdmýchává, je to naprosto moderní a úžasná reklama, která vyzdvihuje značku a přináší poselství o její účinnosti při hydrataci a péči o tu nejcitlivější pleť. Když jsem slyšela, jak hluboce při tvorbě kampaně spolupracovali s trans komunitou a jak vážně vzali svůj zastřešující závazek, udělalo to na mě ještě větší dojem. Tohle je nejen skvělá reklama, ale i severní hvězda toho, jak pracovat s jakoukoli komunitou, aby vzniklo dílo, které osloví každého, a to jeho hlasem.

Tash Beecher, kreativní ředitelka, Syneos Health; kreativní spoluředitelka, Outvertising



Video: Pandora: (Prázdniny 2024) - inhouse

Jako člověk, který je živoucím dýchajícím Vennovým diagramem často marginalizovaných životních zkušeností, je výběr reklamy, která by mě oslovila celou, obtížný. Jsem také kreativní ředitel - specializuji se na oblast zdraví - takže každá televizní reklama, která na mě vyskočí, musí splňovat řemeslné požadavky, příběh, provedení a originalitu... je to vysoký úkol, ale ne nesplnitelný.

Nechci vidět queer reklamy jen na měsíc hrdosti, nechci vidět černochy jen na Měsíc černošské historie, nechci vidět značky, které zavádějí viditelné zobrazení zdravotního postižení jen proto, že jsou paralympijské hry. Chci vidět, a naše společnost to potřebuje, značky a kampaně, které skutečně zdůrazňují své základní hodnoty, aby oslovily publikum a nakonec ho přiměly k nákupu. Když ukazujete lidi, ukazujte lidi, kteří dělají skutečné každodenní věci a jsou skutečnými, obyčejnými lidmi. Já osobně mám rád věci, které mě rozesmějí, rozpláčou, donutí k zamyšlení nebo přinesou radost, byť jen na chvíli - to je způsob, jak mě přimět ke koupi věcí, a to jak obrazně, tak doslova.

Po tom všem, co jsem řekl, je mým tipem překvapení... je to reklama na svátky Pandory. Pandora má se svou kampaní Love Unboxed skvělou formu pro inkluzivní reklamu. Mezi různými lidmi, kteří si navzájem dávají valentýnské dárky, ukázali nebílý lesbický pár s náhrdelníkem, který se na sebe podívá, obejme se a pak se krátce políbí, zatímco se kamera rozjíždí.

Reklama Pandora na svátky 2024 působí promyšleně a řídí se tím, co chce značka symbolizovat, s ambasadory z řad celebrit, jako je Pamela Anderson a její nedávno vychvalované přirozené stárnutí; Chloe a Halle Bailey, supermodelka Agyness Deyn a modelka Jocelyn Corona. Ale celebrity nejsou důvodem, proč tuto reklamu vybírám. Mezi tímto celosvětově uznávaným obsazením se usadila mladá, bohatá a atraktivní černošská rodina s tím nejroztomilejším usměvavým batoletem. Ano, je to (zdá se) heterosexuální rodina, ale na prstech jedné ruky bych spočítala, kolik černošských rodin tmavé pleti jsem kdy viděla v britské televizní reklamě. Když jsem viděl toto zastoupení jen tak vhozené do reklamy, vyniklo to pro mě tím nejlepším možným způsobem. Bylo to tam prostě: jednoduché, nenápadné, ale nápadné pro ty, jako jsem já, pro které je to důležité.

Matt Davis, ECD, Red Brick Road




Video: Světový den Downova syndromu: Předpokládejme, že mohu - Small (NYC)

Inkluze je právem poněkud amorfní. Mnoho značek provozuje své řemeslo "inkluzivně": pozitivní vibrace, "all in", důvěra. A v inkluzivitě je lehkost, s jakou si lze namočit prsty, takže přemýšlet o reklamě, která by v tomto prostoru dominovala, bylo obtížné.

A tak v přesvědčení, že může být jednodušší jít singulární cestou, jsem stiskl opačné tlačítko. Viděl jsem něco, co by konfrontovalo chladnou nespravedlnost vyloučení? Polemika Madison Tevlinové ke Světovému dni Downova syndromu je ve vlastní galaxii.

Ačkoli to totiž není součástí jejího scénáře, Tevlinová se zastává skupiny, která je tak vyloučená, že její právo na existenci je zpochybněno ještě před narozením. To jistě přispívá k tomu, že drsně boří útlocitné předpoklady společnosti, které jí ubírají na životě.

Tevlinová na nás do zničujících detailů valí téměř patologickou lítost a povýšené chování, které se projevuje vůči lidem s Downovým syndromem. Každé z nich je jen tenkou fasádou pro to, čemu ve skutečnosti čelí na mnoha úrovních a v mnoha odstínech vyloučení. Ve škole, doma, venku a na ulici. Působivost a vyprávění příběhu umocňují bezchybné produkční hodnoty.

Vynikající změna tempa, tónu, vizuální oomph a dokonale umístěná bomba f ukazují, jak se svět její komunity mění, když se předpoklady obrátí k pozitivnímu a možnému. Vynucuje si začlenění všech diváků.

Sarina Da Costa Gomez, kreativní ředitelka, T&Pm




Video: JD Sports: JD: Rodinný portrét - Uncommon Creative Studio

Po malém kolečku v agentuře se nejčastěji objevovala vánoční reklama JD Sports "The Family Portrait". Reklama, která se tak chytře vyhýbá kýčovitým klišé o rodině a místo toho volí osvěžující realistické ztvárnění moderních příbuzenských vztahů. Něco, čeho jsme si všichni tak dobře vědomi, ale je to provedeno jemně rozmanitým a inkluzivním způsobem, aniž by se z toho dělala velká píseň a tanec.

Tato schopnost zrcadlit společnost bez pocitu povýšenosti je tak vzácná a tento nenápadný přístup působí autenticky a vyhýbá se obvyklým nástrahám tokenismu. Tým spolupracující s JD zjevně chápe, že skutečná inkluzivita není o zaškrtávání políček, ale o odrážení bohaté škály zákazníků a opírání se o univerzální lidský vhled. Nezapomínejme na jejich kampaň "Taška pro život" 2023, která se trefila do podobného tónu sebeuvědomění a kulturní relevance, takže je jasné, že JD to umí.

Asad Shaykh, vedoucí oddělení strategie, GREY London a Pride in London





Video: GAP: GAP: Uvolněte se. Nyní živě.

Nejlepší hláška, kterou jsem slyšel v roce 2024?

"Možná mě znáte z mého alba BRAT. Ale nebojte se, pokud ne. Na tom, že jste heterosexuál, není nic špatného." - Charli XCX v pořadu Saturday Night Live.

Taková byla atmosféra reklamního průmyslu v roce 2024.

Nebylo mnoho reklam zaměřených na queer, ale mnoho jich bylo podporujících queer. Spot Volkswagenu na SuperBowl oslavoval tradiční, ale velmi lesbickou svatbu a nazýval ji součástí "amerického příběhu". Nejbezpečnější high streetová značka GAP se pro svou letní kampaň rozhodla spolupracovat s nejsyrovější gay hvězdou Troye Sivanem. Jaguar (ne v televizi, ale všude jinde!) oznámil, že jejich vize moderního světa zahrnuje všechny genderové identity.

Já tomu říkám "měkčí inkluzivita". Ačkoli tento trend není nejhlasitější, dává mi naději na novou krajinu, kde je queer nejen vyzdvihována, ale také upevňována v populární kultuře.

Možná je to způsob, jak reklamní průmysl světu říká, že není nic špatného na tom být gay.

Zdroj: thnikbox.tv

Načítání dalších...