DISRUPTIVNÍ PANDEMICKÉ TRENDY V TELEVIZI POKRAČUJÍ

5. 8. 20215. 8. 2021
Více konzumentů se na filmy dívá doma než kině, uvádí nový průzkum společnosti Hub.

USA, BOSTON — Nové informace z průzkumu z června 2021 ukazují, že různé disruptivní trendy ve videu, které nastaly během pandemie, pokračují. Konzumenti uvádějí, že si raději zaplatí za sledování filmových trháků doma, a počet lidí, kteří doma sledují video na vyžádání (VOD) nebo obsah placený za zhlédnutí (PPV), se nadále zvyšuje. Tyto výsledky přinesla nejnovější studie nazvaná „Predicting the Pandemic“ společnosti Hub Entertainment Research.

V červnu 2021 dvě třetiny (65 %) dotazovaných uvedly, že sledují bezplatné video na vyžádání zahrnuté do předplatného nejméně jednou týdně (navýšení oproti 46 % v únoru 2020). Průzkum také ukázal, že popularita filmů placených za zhlédnutí nadále roste.  39 % respondentů uvedlo, že si v červnu 2021 koupili nebo půjčili filmy. To je více než dvojnásobek oproti 19 % v únoru 2020 (tj. před uzávěrami v průběhu pandemie). Sledování filmů, které byly předtím ještě v distribuci kin, prostřednictvím prémiových VOD služeb během pandemie prudce vzrostlo. To proto, že když byla kina uzavřená, konzumenti měli více volného času. Tento trend pokračuje i v době, kdy se kina otevírají. V červenci 2020 tvrdila pouze pětina respondentů, že platí za streamování filmu, který se nedostal do kin kvůli covidu. Do června 2021 toto číslo stouplo na třetinu.

Diváci také uvedli, že mají doma lepší vybavení. A to jak pro sledování filmů, tak pro přístup k nim. Z těch, kteří mají chytrý televizor, téměř 40 % uvedlo, že si chytrý televizor pořídili během pandemie (tj. během roku 2020 nebo 2021). A polovina z těchto 40 % sdělila, že si chytrý televizor koupili v dubnu 2021 (tedy poté, co už byly široce dostupné vakcíny).
V červnu přibližně dvě třetiny návštěvníků kina očekávaly, že se z domácího streamování stane běžná součást jejich konzumace nových filmů.

Mezi těmi, kdo měli v plánu v příštím roce sledovat nové filmy

  • byl počet respondentů, kteří se chystali většinou streamovat doma (38 %), stejný jako těch, kteří tvrdili, že budou většinou chodit do kina (36 %).

  • a přibližně čtvrtina (26 %) má v plánu využívat obě možnosti stejnou měrou.


„Před pandemií už více diváků hradilo poplatek za sledování nových filmů doma,“ řekl Jon Giegengack, ředitel společnosti Hub a jeden z autorů studie. „Služby HBO Max a Disney přilily olej do ohně, když nově vymezily dobu zpřístupňování nových filmů. Když k tomu přidáme skutečnost, že mnoho lidí během si pandemie zakoupilo dokonalejší techniku pro domácí sledování, máme ideální podmínky pro stimulaci konzumace placeného videa na vyžádání i poté, kdy uzavření kin skončilo.“

Citované údaje pocházejí ze čtvrté vlny studie Predicting the Pandemic společnosti Hub. Studie byla provedena na vzorku 3 000 amerických konzumentů ve věku 14-74 let, kteří se na televizi dívají nejméně hodinu týdně. Údaje byly shromážděny od 22. června do 29. června 2021.

Zdroj: tvtechnology.com

Načítání dalších...