Zadavatelé reklam dnes čelí mnoha obtížným volbám. Pověří jí lidi uvnitř firmy nebo externí agenturu? Má být manuální nebo automatická? Zvolit pro propagaci třetí stranu nebo ne? Jednou z nejnáročnějších voleb ale je, jak co nejlépe využít videoreklamu - tedy jak vyvážit tradiční televizi ("starý" způsob) se streamovacími službami ("nový" způsob). Nové údaje odhalují, jak důležité je začlenit do efektivního mediálního plánu obě strategie a také správně rozdělit rozpočet, aby firma dosáhla co nejlepších výsledků.
Z analýzy více než 20 000 kampaní z první poloviny roku 2021 jsme zjistili, že inzerenti, kteří využívají jak streamovací služby, tak televizi, zaznamenávají největší úspěch bez ohledu na výši výdajů nebo kategorii značky. Přesněji řečeno, dosah kampaně je nejvyšší, pokud je 10-40 % investice do kampaně alokováno na streamovací služby - bez ohledu na to, jak vysoká nebo nízká je investice do reklamy.
Přidání streamovacích služeb k televizní kampani nebo naopak přidání televize ke kampani pro streamovací služby zvyšuje dosah mezi neexponovaným publikem, což dokazuje, že se jedná o výhodnou kombinaci. 37 % impresí ze streamovacích služeb totiž připadlo na tzv. "lehké" domácnosti nebo domácnosti, které televizi vůbec nemají - jinými slovy takové domácnosti, které by jinak reklamu s největší pravděpodobností neviděly nebo by ji v televizi zahlédly jen sporadicky.
Televize a streamovací služby: Vyvrácení těch největších mýtů
Navzdory přesvědčivým důkazům, že televize a streamovací služby fungují nejlépe dohromady, brzdí některé inzerenty mýty a dezinformace. A přestože se očekává, že výdaje na televizní reklamu i na reklamu v rámci streamovacích služeb letos porostou, stále jsou i tací, kteří mají pocit, že je jedno "lepší" než druhé. Zastánci televizního vysílání jsou přesvědčeni, že reklama na streamovacích službách oslovuje jen mladé, na malé obrazovce, a že téměř všechny streamovací služby jsou bez reklam. Na druhou stranu nadšenci do streamovacích služeb věří, že televize už má svůj rozkvět za sebou, nebo že v dnešním rychlém interaktivním světě už nikdo tradiční kanály nesleduje.
Skutečnost je taková, že mnoho z těchto přesvědčení o televizi a streamovacích službách jsou prostě mýty a při bližším zkoumání dat přijdeme na to, že jsou nepravdivá. Bez ohledu na váš postoj k televizi nebo streamovacím službám může přečtení těchto údajů změnit způsob, jakým budete plánovat svou příští reklamní kampaň.
Pokud si myslíte, že televize už není relevantní… Zvažte tohle
Televize je i nadále jedním z nejefektivnějších způsobů, jak oslovit velké publikum všech věkových kategorií. V první polovině roku 2021 strávili spotřebitelé sledováním televize v průměru více než 6 hodin denně, přičemž 88 % času strávili u živého vysílání. A přestože ve Spojených státech existují lidé, kteří sledují jen streamovací služby a televizi ani nevlastní, 70 % domácností, které streamovací služby sleduje, si zároveň platí i kabelovou televizi. Takové domácnosti dokonce z 61 % stále sledují především televizi.
To vše tedy znamená, že televize je pro inzerenty stále reklamním prostředkem. Tady je hlavní důvod: Podle analýzy více než 20 000 multiplatformních reklamních kampaní, v nichž bylo alespoň 40 % výdajů alokováno na streamovací služby, tvořila výhradně televize dvě třetiny celkového dosahu kampaně. To dokazuje, že televize je stále nejlepší způsob, jak v krátkém čase oslovit velké množství diváků.
Pokud si myslíte, že streamovací služby nejsou efektivní… Zvažte toto
Ve druhém čtvrtletí roku 2021 se čas spotřebitelů strávený u streamovacích služeb celosvětově zvýšil o +13 %, včetně +46% nárůstu sledování chytré televize, ve srovnání s předchozím rokem. Mezitím se očekává, že výdaje na reklamu u chytrých televizí (CTV) letos vzrostou téměř o 50 %, což ukazuje na zvýšený zájem o toto médium mezi pracovníky v oboru reklamy.
Někteří inzerenti se obávají, že lidé reklamy na streamovacích službách často sledují na mobilních telefonech nebo tabletech na cestách, kde může být obtížné upoutat pozornost diváka. Ve skutečnosti ale streamovací služby prostřednictvím připojeného zařízení nabízí stejný zážitek jako tradiční televize, přičemž 76 % impresí ze streamovacích služeb lidé sledují právě na televizní obrazovce.
A pokud se obáváte, že se na streamovací služby dívají jen mladí lidé, ukazuje se, že se dívají i jejich maminky a tatínkové. Podle nové studie o domácnostech se streamovacími službami tráví dospělí starší 35 let u těchto služeb dokonce více času než ti mladší 35 let.
A konečně - nejde jen o placené předplatné bez komerční dostupnosti! Možná vás překvapí, že více než polovina veškerého času stráveného na streamovacích službách připadá na obsah podporovaný reklamou. To zní jako docela dobrá sázka pro inzerenty.
S ohledem na všechny tyto skutečnosti existuje pouze jedna jasná odpověď na otázku, zda má vaše příští reklamní kampaň zahrnovat televizi, nebo streamovací služby. Odpověď zní - obojí.
Zdroj: nexttv.com