Nová zpráva společnosti Horowitz Research zdůrazňuje význam televizního obsahu delšího formátu v mediálních zvyklostech generace Z ve věku 13 až 24 let, tedy skupiny Američanů, kteří nikdy nepoznali svět bez internetu a jsou velkými konzumenty sociálních sítí, streamované hudby a krátkometrážního obsahu.
Studie “State of Gen Z 2021” společnosti Horowitz Research zjistila, že tato skupina sleduje televizní obsah delšího formátu stejně často jako video obsah krátkého formátu. Zjistila, že osm z deseti (78 %) osob ve věku 13 až 24 let týdně streamuje televizní obsah (televizní pořady, filmy, sportovní přenosy atd.), zatímco 79 % streamuje krátkoformátový obsah (krátké klipy, obsah vytvářený uživateli, živé přenosy videoher, videa na sociálních sítích atd.)
I při pohledu na podíl sledovanosti studie Horowitz zjistila, že generace Z rozděluje svůj čas sledování poměrně rovnoměrně mezi dlouhometrážní a krátkometrážní obsah, a to 46 %, resp. 54 % svého času. Pozoruhodné je, že osoby ve věku 13 až 17 let tráví o něco větší podíl času u krátkého videoobsahu ve srovnání s osobami ve věku 18 až 24 let, které svůj čas rovnoměrně rozdělují mezi oba formáty.
Mobil nebo televize?
Studie Horowitz zjistila, že navzdory všeobecnému přesvědčení se ne všechno sledování odehrává na chytrých telefonech. Prakticky všichni (91 %) příslušníci generace Z používají svůj chytrý telefon každý den/téměř každý den a dva ze tří (66 %) používají každý den/téměř každý den také televizor. Ve skutečnosti studie uvádí, že 6 z 10 příslušníků generace Z má televizor ve své ložnici.
Podle Horowitze používají příslušníci generace Z ke streamování televizního obsahu v průměru 5,5 streamovacích služeb, což je méně než u dospělých uživatelů, kteří v průměru pravidelně využívají 7,5 služeb.
Zatímco nejoblíbenější streamovací službou je Netflix - pravidelně ji využívají více než tři čtvrtiny (78 %) uživatelů z generace Z -, další služby SVOD, včetně Disney+, Hulu, Amazon Prime Video a HBO Max, jsou také hojně využívány, stejně jako bezplatné služby jako YouTube (pro televizní obsah) a The Roku Channel.
Mezi nejoblíbenější televizní žánry mezi příslušníky generace Z patří filmy, animované seriály/kreslené filmy, dramata a anime, přičemž živý televizní obsah má mezi příslušníky generace Z stále své místo - 55 % z nich uvedlo, že týdně sledují alespoň nějaký živý televizní obsah, uvádí zpráva.
Spotřeba médií generace Z není absolutní
"Je důležité, aby marketéři měli na paměti, že spotřeba médií u generace Z není absolutní; není pravda, že 'nikdy' nesledují dlouhý televizní obsah, že 'nikdy' nepoužívají jinou obrazovku než telefon nebo že 'nikdy' nesledují živé televizní vysílání,"
poznamenala Adriana Waterstonová, ředitelka pro příjmy a vedoucí oddělení insights a strategie ve společnosti Horowitz, když komentovala studii State of Gen Z 2021. studie State of Gen Z 2021.
"Pochopení toho, že existují nuance mediálních návyků generace Z, dává marketérům a mediálním značkám příležitost zvýšit angažovanost a vytvořit pro tuto generaci digitálních domorodců jedinečné zážitky na různých platformách a prostřednictvím různých formátů. Ačkoli se jejich platformy a technologie liší, všichni sdílejí touhu občas se posadit a nechat se vtáhnout do atraktivní a kvalitní dlouhotrvající zábavy."
Více informací o studii je k dispozici zde.
Zdroj: rapidtvnews.com