Nové údaje společnosti Samba TV podle očekávání ukazují, že čas strávený streamováním nadále rychle roste a ve druhé polovině roku 2024 se meziročně zvýšil o 56 %. Mezitím lineární televize, která mnozí titulují jako upadající, také zaznamenala zdravý růst, a to o nadějných 8 %.
Zpráva State of Viewership Report pro druhou polovinu roku 2024, která analyzovala 51 miliard hodin spotřeby lineární a streamované televize, také zdůraznila nárůst celkové sledovanosti televize, který je způsoben velkými živými událostmi, širokým přijetím streamování podporovaného reklamou a rostoucím vlivem kontextového cílení poháněného umělou inteligencí na transformaci účinnosti reklamy.
Přesněji řečeno, živé sportovní přenosy a zpravodajské události byly obzvláště důležité pro získání velkého počtu diváků. Zajímavé je, že sledovanost prezidentských debat předčila NFL o více než 10 milionů domácností, což dokazuje, že politika může přilákat diváky v měřítku publika Super Bowlu, uvedla Samba TV. Dalším pozoruhodným zjištěním bylo, že domácnosti s vyššími příjmy sledují méně reklam.
"Živé události jsou novým bitevním polem pro zapojení diváků - mění pasivní diváky v aktivní účastníky a zároveň přepisují pravidla konzumace médií,"
Řekl spoluzakladatel a generální ředitel Samba TV Ashwin Navin. "S tím, jak se streamované a lineární publikum sbližuje kolem živých sportovních přenosů, jsme svědky seismického posunu, kdy poznatky řízené umělou inteligencí mění roztříštěné diváctvo ve strategickou příležitost a mění každou obrazovku v přesně cílené plátno spojení se značkou."
Klíčová zjištění zahrnují:
- Koncem roku 2024 spotřeba televizního vysílání prudce vzrostla, počet streamovaných hodin se meziročně zvýšil o 56 %, lineární televize dosáhla dvouletého maxima (8 %) - hnací silou byly prezidentské volby, letní Olympijské hry v Paříži, kriminální pořady a dokudramata.
- Nejširší mediální spotřebu pohání Netflix, kde 72 % otazovaných sleduje více pořadů. Soupeři se potýkají s problémy u vyhledávání či překryvem jednotlivých titulů, což poukazuje na potřebu lepší práce s obsahem.
- Sledovanost pohání reklamy: Diváci, kteří jsou vystaveni reklamám na nejlepší streamované pořady, mají až sedmkrát vyšší pravděpodobnost, že se budou dívat. Halo efekt podporuje hlubší objevování obsahu, zvyšuje retenci a snižuje odliv diváků.
- Ze všech provozovatelů streamingu vedla v propagační reklamě ve druhém pololetí služba Prime Video (nárůst impresí o 72 %), která využila spuštění nové úrovně reklamy a nadále se zaměřovala na živé sportovní události, jako je "Thursday Night Football"
- Celkově streamování podporované reklamou nadále prudce roste, 56 % nových předplatitelů streamování se rozhodlo pro možnost podporovanou reklamou.
- Sledovanost prezidentských debat předčila NFL o více než 10 milionů domácností, což dokazuje, že politika může přilákat diváky jako Super Bowl. Olympijské hry v Paříži přilákaly obrovské množství diváků, o 11 % více než v Tokiu a o 25 % více než v Pekingu, přičemž dvouciferný nárůst zaznamenaly ženské sporty.
- NBCU využila olympijské hry k výraznému růstu předplatného společnosti Peacock prostřednictvím rozsáhlého živého vysílání a programů na vyžádání.
- Uživatelé streamů vsadili na živé sportovní přenosy - "Thursday Night Football" a zápas Jakea Paula s Mikem Tysonem vedly k rekordním registracím na Prime Video, respektive Netflix. Průměrná sledovanost NFL u Prime Video se meziročně zvýšila o 51 %, což potvrdilo strategii rozšiřování digitální distribuce ligy.
- Maxův "Tučňák" a Paramountův "Landman" byly nejlepšími pořady pololetí, které prolomily expanzivní přístup Netflixu k obsahu díky strategickým investicím se stávajícími fanouškovskými základnami. Nicméně 33 z 50 nejsledovanějších streamovaných pořadů bylo na Netflixu.
- Prezidentská debata mezi Kamalou Harrisovou a Donaldem Trumpem se dostala na vrchol lineární televizní sledovanosti a ve většině států, které se přiklonily k televizi MSNBC, byla jasně preferována stanice Fox News Channel, což nabídlo první signály o tom, na jakou stranu se země přikloní. Mezitím se v amerických domácnostech objevily reklamy z volební kampaně, které ovlivnily nálady voličů.
- Polovina televizních domácností vidí denně 150 reklam, avšak domácnosti s vysokými příjmy jich vidí denně o 15 méně než domácnosti s nižšími příjmy, což ukazuje na velkou neefektivitu při oslovování bohatých spotřebitelů, kteří se orientují na streamování.
- Zábava (18 %), farmacie (12 %), zdraví a krása (11 %) a potraviny a nápoje (9 %) tvoří téměř polovinu objemu televizní reklamy. Pojišťovnictví zaostává se 4 %, ale Progressive má i nadále nejvíce zobrazení reklamy v televizi ze všech značek.
- Macy's, Kohl's a Walmart zaplavili žebříčky prázdninové reklamy a soustředili rozpočty během nákupních špiček, zatímco někteří maloobchodníci a restaurace se stáhli a uvolnili místo konkurentům.
- Výdaje na politickou reklamu meziročně vzrostly jen o 28 %, přičemž v čele nákupů v rámci volebního cyklu stály značky podporující MAGA, jako například rádio Fox News. Energetické společnosti mezitím snížily rozpočty (-27 %).
- Capital One dominovala expozici loga pátého zápasu Světové série MLB (2,6 miliardy impresí), zatímco Mastercard (34 intervalů) oslovil podobné domácnosti s menším počtem touchpointů - což poukazuje na vysokofrekvenční vs. široce umístěné strategie.
- Kontextové cílení spojuje pozornost s úmyslem u nejlepších svátečních prodejců, přičemž nejvíce mediálních impresí získala společnost Macy's, nejvíce pozitivních online konverzací Walmart a nejméně pozitivních a nejméně negativních nálad Amazon.
"Ačkoli se jedná o několikaletý klesající trend, dokonce i lineární televize zaznamenala nárůst popularity díky zprávám a aktuálním událostem, který začal během volebního období ve 4. čtvrtletí," poznamenal Navin. "Značky nyní zápasí s tím, jak se prezentovat v chaotickém zpravodajském cyklu, který se dotýká emotivních témat, jako je imigrace, cla a geopolitické události, které nepochybně ovlivní každé odvětví a náš způsob života. Jaká je sázka na jistotu? Živé sportovní přenosy a streamovaná televize. Zatímco se odvětví potýká s tím, jak interpretovat vliv umělé inteligence na budování značky a marketing, a snaží se prosívat mezi humbukem a skutečnou inovací, o jedné věci se nediskutuje: Živé přenosy přitahují obrovské množství diváků na všech platformách. A tyto platformy (Amazon a YouTube TV s NFL, Apple TV s MLS, Netflix s WWE) mohutně investují, aby toho využily."
Další informace a kompletní zprávu o stavu sledovanosti si můžete stáhnout na webu Samba TV.
Zdroj: tvtechnology.com