- Úspěšní inzerenti dosahují průměrné ziskové návratnosti investic (ROI) 2,26:1.
- Většina případových studií z databáze WARC uvádí krátkodobé výsledky. Dlouhodobá návratnost bude často vyšší.
Úspěšní inzerenti dosahují průměrné ziskové návratnosti investic (ROI) 2.26:1. Takový je výsledek analýzy 1 169 případových studií úspěšných kampaní v databázi WARC.
Znamená to, že v průměru přinese každý investovaný dolar dalších 2,26 dolaru čistého zisku po odečtení nákladů na kampaň.
Jelikož většina studií v databázi WARC vykazuje krátkodobé výsledky, můžeme to považovat za přibližné vodítko pro krátkodobou návratnost. Dlouhodobá návratnost bude často vyšší.
Zisková ROI (také označovaná jako ROMI nebo míra výnosu) může být pro inzerenty užitečné měřítko. Umožňuje vám srovnávat efektivitu různých společností s různými rozpočty. Také vám umožňuje srovnávat návratnost vaší kampaně s návratností alternativních investic. Marketingové odvětví ale často používalo ROI nesprávně. Chybně ho pokládalo za cíl, ne za měřítko efektivity.
Další výzkum ukazuje, že návratnost investice je vyšší, když se 40-50 % reklamního rozpočtu investuje online. Brand messaging má lepší výsledky než produktový nebo výkonnostní messaging ve čtyřech pětinách případů. Důležité je i větší zaměření na dlouhodobou efektivitu, zejména pro B2B značky.
Nejnovější zpráva WARC také zajistila, že nejvyšší návratnosti investic dosahují inzerenti z automobilového a retailového sektoru. Konkurenční povaha velkorozpočtových kategorií jako potraviny, toaletní potřeby, kosmetika a nealkoholické nápoje znamená, že jejich průměrná zisková návratnost investic je pod průměrem všech sektorů.
Další informace od WARC
- Zpráva o srovnání ROI - WARC s použitím databáze efektivních reklamních kampaní analyzoval 1 169 případových studií, které obsahovaly informace o ROI.
- Studie The B2B Effectiveness Code: Kreativita a efektivita B2B marketingu v letech 2010-2021 - B2B Institute na LinkedInu ve spolupráci s WARC a Lions vypracoval důležitou studii, v níž analyzoval efektivitu B2B marketingových kampaní za deset let. Zopakoval tak studii zaměřenou na oblast B2C The Effectiveness Code od Lions a WARC.
- Nový průzkum od Grace Kite zjistil, že nejvyšší návratnost přinášejí investice 40-50 % reklamního rozpočtu do online kanálů - Reklama nepřináší poučení, když se nesnaží získat ocenění.
Zdroj: warc.com