Průzkum provedla společnost The Harris Poll Poll pro TransUnion, úvěrovou společnost, která po sérii akvizic vstoupila do podnikání v oblasti reklamy v připojené televizi. 70 % Američanů, kteří se od poloviny listopadu do poloviny prosince dívali na televizi, uvedlo, že pořady streamovali. Pouze 56 % účastníků průzkumu sledovalo kabelovou nebo satelitní televizi. 67 % z těch, kteří jak streamovali, tak se dívali na placenou televizi, by se raději přiklonilo ke streamování.
Pokud jde o to, na co se dívat, streamovací služby nabízejí dostatečný program, aby mohly úplně nahradit kabelovou a satelitní televizi. Myslí si to 70 % těch, kteří využívají obě možnosti.
Trend je ještě výraznější u uživatelů do 35 let. Pouze 36 % z nich za minulý měsíc využilo ke sledování televize kabel nebo satelit. Naopak 84 % pořady streamovalo.
Spotřebitelé také uvedli, kdy raději streamují. Jde především o případy, kdy hledají něco nového ke sledování, kdy chtějí uniknout a ponořit se do programu, kdy si chtějí odpočinout a odreagovat se nebo pořadu skutečně věnovat pozornost.
Pokud jde o sledování zpravodajství, 50 % si vybere kabel a satelit, zatímco 33 % streamuje.
Průzkum říká, že posun ke streamování je pro inzerenty dobrý díky většímu zaujetí při sledování obsahu a kratším reklamním přestávkám.
Většina (58 %) respondentů dává přednost televizním službám podporovaným reklamou před placením za služby bez reklamy (42 %). 33 % těch, kteří sledují stream i placenou televizi, tvrdí, že věnují větší pozornost reklamám na streamu. V případě kabelu nebo satelitu je to 22 %.
Ze spotřebitelů do 45 let, kteří streamují i sledují kabelovou a satelitní televizi, 47 % pozorněji sleduje reklamu při streamování, zatímco 23 % při sledování kabelové nebo satelitní televize.
Více spotřebitelů si myslí, že streamování přináší poutavější a interaktivnější reklamy než placená televize. Když streamují, dívají se na reklamy, protože je skutečně zaujal program. Spotřebitelé si také stěžují, že na kabelové a satelitní televizi vidí dokola stále stejné reklamy. Při streamování se jim to stává méně.
„Když spotřebitelé streamují na připojených zařízeních, jejich digitální stopa umožňuje přesné cílení podle diváků spíše než nákupy podle programů,“ uvádí se ve zprávě.
Zpráva také upozorňuje, že identifikace diváků hraje klíčovou roli při řešení obtíží, které s sebou nese roztříštěný streamovací trh. Spotřebitele je těžké identifikovat, protože více než polovina se minulý měsíc dívala na více než šest kanálů. 38 % má doma více než jednu značku chytrého televizoru a 45 % má doma tři nebo více sestav pro streamování.
„Je jasné, že při streamování televize je mezi diváky větší zájem o obsah a reklamu. Pro inzerenty jsou tak bezplatné, reklamou podporované streamovací televizní kanály velmi důležité. Doba sledování streamu brzy zastíní tradiční televizi. Už teď jsou desítky milionů domácností, které jen streamují. Inzerenti proto potřebují správné nástroje pro identifikaci a zásah diváků na streamovacích kanálech,“ říká Matt Spiegel, výkonný viceprezident pro média a zábavu společnosti TransUnion.
Společnost TransUnion naštěstí uvádí, že její datové tržiště může pomoct inzerentům propojit lidi, domácnosti a zařízení.
„Spotřebitelé nám říkají, jak chtějí sledovat televizi. Mají čím dál větší zájem o streamovací služby. Teď je na našem odvětví, aby přinášelo bezproblémové, poutavé zážitky z televizní reklamy, jaké streamování umožňuje. První věc je schopnost rozpoznat spotřebitele na platformách a zařízeních. To bude vyžadovat, aby se inzerenti, mediální společnosti a reklamní technologické platformy vyvíjeli. Měla by pro televizi vzniknout infrastruktura, která rozpozná identitu a splní potřeby všech zúčastněných,“
prohlásil David Wiesenfeld, vedoucí stratég pro média a zábavu ve společnosti TransUnion.
Zdroj: nexttv.com