Zdroj: Pixabay.com
AKTUALITY TRENDY ZAHRANIČNÍ

ZPRAVODAJSKÉ MEDIÁLNÍ SPOLEČNOSTI SPOUŠTĚJÍ AMBICIÓZNÍ NOVÉ SLUŽBY V CTV

3. 8. 20213. 8. 2021
Lineární televize je od spuštění služeb kabelové a satelitní televize přirozeným domovem pro 24hodinové zpravodajství a jako formát funguje. Vysílání lineární televize je vhodné k poskytování nejaktuálnějšího zpravodajství. Takže pokud jde o zprávy, jsou služby televize připojené k internetu (CTV) využívány převážně pro dlouhodobě oblíbený obsah nebo pořady sledované se zpožděním, přesto v současnosti mnoho vydavatelů zpráv a provozovatelů vysílání zkoumá možnosti, jak si ukrojit ze streamovacího koláče mnohem větší kus.

Jednou z hlavních hybných sil pro investice do zpravodajských aplikací v CTV je přístup k mladšímu publiku, které je ochotnější pouštět si zprávy na vyžádání. Podle studie o konzumaci zpráv britského regulátora Ofcom devět z deseti mladých lidí v Británii sleduje zpravodajství online. Naopak jen dvě třetiny této věkové skupiny, kterou tvoří mladí lidé ve věku 16-24 let, získává zprávy z televize.

„Nejde o přehled hlavních zpráv“


Ve Velké Británii vytvářejí internetové noviny The Independent nabídku videozpravodajství online. Domovem pro originální videa krátkého formátu o aktuálním dění je Independent TV Hub, který v současnosti existuje jako součást webových stránek tohoto vydavatele, ale obsah se brzy přesune na novou aplikaci v televizi připojené k internetu, která bude financována z reklamy.

Velké televizní zpravodajské sítě jako CNN a Fox se také rozhodly rozšířit své streamovací služby nad rámec pouhých zpravodajských aplikací financovaných reklamou. Je zajímavé, že se obě společnosti rozhodly odklonit od běžného zpravodajského obsahu kvůli novým službám předplaceného videa na vyžádání (SVOD).

CNN plánuje novou předplacenou službu CNN+, která bude dostupná v prvním čtvrtletí 2022. Vedení americké zpravodajské sítě naznačilo, že služba bude zahrnovat obsah dlouhého formátu spíše než okamžité zprávy, a CNN před spuštěním této služby najímá stovky nových zaměstnanců.

„Nebude to služba, která nabízí přehled hlavních zpráv,“ řekl reportérům Andrew Morse, ředitel pro digitální služby CNN. Uvedl, že místo toho bude aplikace pro CTV poskytovat nové příležitosti k „hlubšímu ponoru“ do širšího spektra témat.

Fox News již svou SVOD službu má. Jmenuje se Fox Nation a stojí 5,99 USD měsíčně. Streamovací služba společnosti Fox však spíše než tradiční zpravodajské programy obsahuje převážně zábavní obsah s tituly jako „What Made America Great“ a „Tucker Carlson Today“.

Odklon od formátů lineární televize


Další společnosti, které se pouštějí do světa streamovaných zpráv, používají metody, které se odklánějí od tradičních streamovacích formátů. Haystack News je americká služba nabízející streamované zpravodajství financované z reklamy. Společnost spolupracuje se stovkami místních, amerických a mezinárodních vysílatelů zpráv a přináší na své platformě obsahový mix od partnerů, jako je Bloomberg, CBS News, ABC News a AP.

„Rádi své konzumenty označujeme za informační všežravce, protože ve zpravodajství skutečně oceňují rozmanité typy a zdroje zpráv,“ uvedla pro VideoWeek vedoucí marketingu společnosti Haystack News Jennifer Stamm.

Uživatelé si nevybírají jednotlivé zpravodajské programy, na které se chtějí na Haystack News dívat, ale spíše aplikaci, která je dostupná na zařízeních jako Roku, Amazon Fire a Apple TV. Raději si vybírají zprávy podle svých preferencí a aplikace uživatelům poskytuje personalizované zpravodajství.

Stamm řekla, že služba může fungovat buď v aktivním režimu sledování, kdy můžete prohlížet obsah na aplikaci v mobilním telefonu, nebo jako obsah, který sledujete pohodlně usazení u televize připojené k internetu.

„Spolupracujeme se stovkami místních zpravodajských stanic v celých Spojených státech. Takže jakmile zařadíte do preferencí Haystack News, rozhodně můžete zapnout televizi, otevřít aplikaci a získáte zážitek, který si můžete pohodlně vychutnat podle preferencí, které jste nám sdělili. Nabídneme vám počasí, přehled hlavních denních zpráv a pak zprávy, které pro vás mají význam. Pokud jste nás například informovali, že máte rádi novinky ze světa zábavy, nabídneme vám jich spoustu. Nebo když jste nám řekli, že vás takové novinky nezajímají, do vašeho zpravodajství je nezařadíme. Zprávy jsou nastaveny jako 30minutová zpravodajská relace šitá na míru,“ vysvětlila Stamm.

Zpravodajské aplikace pro CTV mohou být dokonalý prostředek pro vysílatele, pokud chtějí zasáhnout diváky, kteří ruší předplatné. Ale mladší konzumenti, kteří jsou zvyklí konzumovat zprávy na platformách jako Snapchat a Instagram, mají rádi obsah s trochou interaktivity.

Společnost Haystack News začlenila do nabídky pro CTV interaktivní soutěže a hlasování, aby tyto diváky zaujala.

Zdroj: videoweek.com

Načítání dalších...